-Vi tar situasjonen på alvor og gjør nødvendige tiltak

Utbruddet av covid-19 viruset (koronavirus) rammer samfunnet, næringslivet og offentlig sektor hardt. I går informerte statsminister Erna Solberg om at regjeringen setter inn de sterkeste og mest inngripende tiltakene i Norge i fredstid. Sykehusbygg HF besluttet i går, i likhet med mange andre aktører, å sende sine medarbeidere på hjemmekontor.

Publisert 13.03.2020
Sist oppdatert 11.02.2022
Et nærbilde av en blomst

-Dette er en alvorlig situasjon som påvirker oss alle. Sykehusbygg HF tar selvfølgelig situasjonen på største alvor og tar sin del av samfunnsansvaret. Vi følger alle råd og føringer gitt fra myndighetene og har iverksatt en rekke konkrete tiltak for å redusere smitte blant våre ansatte og samarbeidspartnere på kontorene og ute i byggeprosjektene, sier administrerende direktør, Terje Bygland Nikolaisen i Sykehusbygg HF.

Sykehusbygg HF  har satt krisestab og gjør fortløpende vurderinger om det er behov for nye tiltak.

-Parallelt jobber vi med å få oversikt over situasjonen og kartlegger hvordan ulike forløp og scenarier kan påvirke prosjektene vi er involvert i og har ansvaret for. Vi vil komme tilbake med mer informasjon etter hvert som situasjonsbildet endrer seg. Vi står alle i en krevende situasjon, og Sykehusbygg HF vil gjøre det vi kan for å redusere ulempene og opprettholde en så normal driftssituasjon som mulig, sier Bygland Nikolaisen.